سفارش تبلیغ
صبا ویژن
 دانشگاه پدافندغیرعامل - پدافندغیرعامل

 

: آرشيو يادداشت ها :

 

پشتيباني وطراحي:

دانشگاه پدافندغیرعامل

دوشنبه 87 اسفند 26 ساعت 10:7 عصر
دانشگاه جامع پدافند غیر عامل ایجاد می‌شود

دبیر همایش پدافند غیر عامل و مدیر کل حراست وزارت علوم از ایجاد دانشگاه جامع پدافند غیر عامل به منظور تربیت متخصصان این رشته خبر داد.

به گزارش سرویس دانشگاه و تشکل برنا، علی اصغر زارعی در نشست خبری صبح امروز در ساختمان وزارت علوم با اعلام این مطلب گفت: پدافند غیر عامل در تعاریف رسمی به عنوان مجموعه ای از فعالیت ها و روش ها ذکر شده است که برای کاهش خطر و آسیب های ناشی از شرایط بحرانی به اجرا گذاشته می شود.

مدیر کل حراست وزارت علوم و دبیر همایش پدافند غیر عامل افزود: به همین دلیل بر اساس برنامه چهارم توسعه تمام دستگاه ها و نهادهای دولتی کشور موظف شدند تا طرح های حساس و ساختمان های حیاتی را چه در بخش طراحی و چه در بخش اجرا با رعایت اصول ایمنی بحث پدافند غیر عامل به اجرا گذارند.

زارعی ادامه داد: در همین راستا از سال 1385 کمیته دائمی پدافند غیر عامل در وزارت علوم فعالیت های خود را آغاز کرد و در بهمن ماه سال گذشته برگزاری اولین همایش پدافند غیر عامل در این کمیته به تصویب رسید.

وی افزود: این همایش در روزهای 22 و 23 تیر ماه در تالار علامه امینی دانشگاه تهران با حضور مقامات کشوری و لشگری از جمله علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی و همچنین سرلشکر فیروز آبادی رییس ستاد کل مشترک نیروهای مسلح برگزار خواهد شد.

250 مقاله به جشنواره ارسال شد

دبیر این همایش اضافه کرد: نزدیک به 250 مقاله به این همایش ارسال شده است، که از این میان 160 مقاله برای ارائه در این همایش برگزیده شده است.

زارعی گفت: در این همایش حوزه های مختلفی از بحث پدافند غیرعامل از جمله بخش آموزش و پژوهش، آماده سازی جهت مقابله با بحران ها و غیره را در برخواهد گرفت.

وی با تشریح فعالیت کمیته های پدافند غیرعامل تصریح کرد: در بخش آموزش فعالیت های جدی در جهت برگزاری کارگاه های کوتاه مدت برای آموزش کارکنان و مدیران دستگاه های دولتی در حال انجام است. همچنین تلاش بر این است که بحث آموزش های کلاسیک در جهت تربیت افراد متخصص در این حوزه دنبال شود.

پایان نامه های مقاطع تحصیلی حمایت می‌شوند

دبیر همایش پدافند غیر عامل گفت: در بخش پژوهشی نیز فعالیت های وسیعی در جهت تولید ادبیات نرم و همچنین مکتوبات لازم برای توسعه زیر ساخت های لازم مورد توجه قرار گرفته است و در بخش سخت افزاری نیز حمایت های ویژه ای در جهت توسعه فن آوری های لازم در جهت تولید علم وفن آوری در دست انجام است که می توان به اختصاص مبالغ قابل توجهی جهت پایان نامه های ارشد و دکترا و همچنین پروژه های تحقیقاتی اشاره کرد.

وی افزود: میزان بودجه در نظر گرفته شده برای هر پایان نامه در حدود سه میلیون تومان و میزان هر بودجه تحقیقاتی در حدود 200 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

مدیر حراست مرکزی وزارت علوم ادامه داد: متاسفانه به دلیل عدم آشنایی محققان و پژوهشگران کشور استقبال شایان توجهی از این طرح های حمایتی نشد که امیدواریم در آینده زمینه فعالیت های وسیع تر دانش پژوهان در این موارد فراهم شود.

زارعی ادامه داد: همچنین طرح مطالعاتی ایجاد دانشگاه جامع پدافند غیر عامل نیز آغاز شده است که امیدواریم مراحل بعدی این طرح نیز به سرعت پیش رود.

مراحل مقدماتی طرح آغاز شد

وی در ادامه از تشکیل انجمن علمی پدافند غیر عامل خبر داد و گفت: هم اکنون کارهای مقدماتی برای تشکیل انجمن علمی پدافند غیر عامل آغاز شده است که این انجمن دارای کارگروه های مختلفی همچون ساختمان، زیر ساخت، سازه های دفاعی و غیره خواهد بود.

زارعی همچنین از تاسیس یک پایگاه اطلاع رسانی پیرامون فعالیت های کمیته های تدافند غیر عامل خبر داد و گفت: در این سایت تمام اقدامات و همچنین اطلاعات مورد نیاز در زمینه فعالیت های مرتبط با بحث تدافند غیر عامل در اختیار علاقه مندان قرار خواهد گرفت.

زارعی از تهیه سند جامع ملی پدافند غیر عامل خبر داد و گفت: در این همایش بحث تهیه و تدوین این سند نیز به طور جدی مطرح خواهد شد.


نوشته شده توسط : لیلادبیری

نظرات ديگران [ نظر]


: لیست کامل یاداشت های این وبلاگ :